iklan

Thursday, December 9, 2010

HONDA ACCORD

MUNGKIN SUKAR DIPERCAYAI, TAPI HONDA ACCORD TELAH MEMASUKI TAHUN KE-34 PADA TAHUN 2010.

Honda ACCORD dikeluarkan pada tahun 1976, dengan tujuan untuk mencipta keharmonian diantara masyarakat. Sejarah ACCORD berjalan sejajar dengan sejarah pembuatan kereta Honda, dengan lapan perubahan model penuh atas 32 tahun. The ACCORD dieksport ke Amerika Syarikat pada tahun pertama, dan model seterusnya dibawa keluar untuk kemasukan perkilangan di Asia dan Eropah. Saat ini Accord dijual di 140 negara, dan telah berkembang menjadi sebuah model yang benar-benar global, dengan angka pengeluaran kumulatif 12 juta unit. Keputusan ini telah memungkinkan kerana perhatian sungguh detail dalam pembuatan kereta Honda - menggabungkan teknologi canggih bila-bila masa, dan mementingkan high kelas dunia dengan keperluan tempatan dalam rangka untuk menghasilkan nilai baru. Honda ACCORD terus berkembang, bersama-sama dengan semua perubahan yang terjadi di dunia, dan bersama-sama dengan teknologi Honda.


First Generation (1976-1981)
Pada Awalnya tersedia secara eksklusif sebagai hatchback tiga pintu, model pertama Accord 1.6-liter 68 tenaga kuda CVCC mesin empat silinder dan kos $ 3.995. Dengan kepala silinder aluminium, penghantaran lima-kelajuan, dan sejumlah ciri-ciri standard yang merangkumi AM / FM stereo, keluaran menetas terpencil dan wiper belakang tetingkap belakang / defroster, Accord menawarkan nilai yang sangat besar dan pakej sepenuhnya moden. Pada 1979, versi sedan empat pintu ditawarkan dengan enjin 1.8 liter lebih kuat dan power steering. Pada tahun 1980, sebanyak 185.972 buah Accord generasi pertama telah terjual.

Second Generation (1982-1985)
Model tahun 1982 Accord itu semuanya-baru, dengan bentuk direka semula lebih besar dan pilihan penghantaran automatik empat kelajuan mula terdapat pada tahun 1983. Pada tahun berikutnya, saiz mesin meningkat lagi dari 1751cc ke 1830cc, menghasilkan kelajuan serta kekuatan untuk 86 tenaga kuda. Penambahan mengisi bahan bakar pada tahun 1985 pada model SEI membawakan kelainan meningkatkan kekuatan, sehingga 101 kuasa kuda. Sementara itu, penggunaan bahan bakar yang lebih baik dari sebelumnya, mendaftarkan 29/40 di kota / memandu di jalan raya.

Third Generation (1986-1989) - CA5/CA1









Dengan diperkenalkannya generasi ketiga Accord, Honda makin membesar. Accord telah mendapatkan rasa hormat yang hanya berasal dari dua generasi kejayaan jualannya. Model tahun 1986 ini lebih besar dari pendahulunya lagi, tapi itu juga sporty-looking - dan bertindak. Double-wishbone suspensi diperkenalkan depan dan belakang dan kereta baru lebih rendah dan lebih aerodinamis dari sebelumnya, sehingga peningkatan prestasi. Mesin empat silinder ini bertemu dalam kapasiti lagi, ke 2.0-liter penuh dan sekarang dihasilkan 98 tenaga kuda saat carbureted dan 110 tenaga kuda ketika bahan bakar suntikan. Beberapa tingkat trim sedia dan versi hatchback adalah berperingkat keluar untuk coupe dua pintu - Honda pertama yang dihasilkan sepenuhnya di Amerika Syarikat Maryland di kilang pembuat kereta itu.


Fourth Generation (1990-1993) –SM4, CB7











Untuk tahun 1990-1993, Accord sekali lagi menerima semakan hebat dengan model yang sungguh Agung. Wheelbase dan panjang keseluruhan tumbuh lagi, membuat sebuah sedan menengah Accord yang sebenar. Sebuah model dua tempat duduk berdampingan dengan variasi coupe dan sedan di showroom, sedangkan mesin 2.2 liter baru menghasilkan bahkan 130 tenaga kuda. Transmisi automatik mendapatkan mode sukan-shift, di mana pemilihan gigi boleh dipilih secara manual. Honda Accord Model Tahun 1990-1993 adalah model HONDA Accord yang paling laris, paling berprestasi dan paling popular di Dunia. Ia dikenali sebagai Accord SM4, CB7, CB3, CB4.


Fifth Generation (1994-1997) –SV4

Model Accord ini adalah kerana interior Lebih baik, wheelbase lebih panjang, dan motor 4-silinder 2.2-liter dengan Valve Timing sekarang terkenal Variabel dan Angkat Elektronik Control (VTEC) teknologi ditandakan pengenalan generasi Accord serba-baru kelima di 1994. Bodywork ini diberi lebih sporty. Model baru dan bahkan terkanal di peringkat antarabangsa. Pada tahun berikutnya, Accord pertama kali dalam V-6 mesin yang dihasilkan 170 tenaga kuda dan 165 lb-ft torsi dari 2.7-liter. Hidung yang lebih panjang serta kembali bentuk sisinya yang dibezakan dan lebih teguh.


Sixth Generation (1998-2002)
Accord telah menjadi ikon di pasaran sedan menengah. Sebuah badan baru, mesin, dan chassis yang ditunjukkan untuk kedua coupe dan sedan, dengan empat pintu Accord wheelbase sedikit lebih panjang daripada rakan yang dua pintu. coupe ini dirancang, dikembangkan, dan direka oleh Honda Amerika (Penyelidikan dan Pembangunan) dan mewakili suatu berlepas yang paling dramatik dari Accord belum pernah terlihat, baik dalam gaya dan bawah kulit. Dual airbag depan sekarang peralatan standard dengan airbags sisi pilihan yang tersedia, dan pada tahun 2000 Honda telah juga membangunkan pertama Super Ultra Low Emisi Kenderaan (SULEV) Accord untuk pasaran California. Keselamatan dan kesedaran alam sekitar sekarang merupakan bahagian integral dari Accord


Seventh Generation (2003-2007)
Model 2003, Honda dengan strategi yang telah menjadi pemenang untuk enam generasi sebelumnya: membuat model baru yang lebih besar dan lebih kuat. Sekali lagi, Accord direka semula untuk menawarkan lebih banyak ruang, gaya baru, dan Powerplant brawnier. Mesin empat silinder dasar menghasilkan 160 kuda - hampir kekuatan yang sama dengan Accord V-6 dihasilkan. Menyedari bahawa banyak pembeli Accord sekarang tertarik pada versi-6 V, Honda pergi ke depan dan menggunakan kuasa di unit itu. A 240 tenaga kuda, 3.0-liter VTEC V-6 itu adalah enjin Accord untuk menghasilkan versi terpantas sebelumnya. Sistem navigation pilihan yang sedia untuk pertama kalinya, sedangkan sisinya dan penumpang depan front-side airbags adalah standard pada setiap Accord pada tahun 2005 - tahun yang sama dengan debut varian-6 hybrid 3.0 liter V. Pada tahun berikutnya, Honda mendorong kuasa dengan VTEC 2.4-liter dan menambah enam kuasa kuda lagi, Dengan model versi Hybrid pula dengan enam silinder memperoleh empat yang memaparkan jumlah keseluruhan 253 kuasa kuda.

Eight Generation (2008-Now)
Dibandingkan dengan Accord pertama pada tahun 1976, wheelbase sedan 2008 adalah 16.5 inci lebih panjang, lebar telah meningkat sebanyak 8,9 inci, dan panjang keseluruhan telah meningkat sebanyak 31,3 inci. Apa yang tidak berubah dalam kurun waktu itu adalah bagaimana Accord mewujudkan nilai-nilai fundamental terdapat pergantungan pada model-model sebelumnya, high, kehandalan dan pengalaman menyenangkan memandu. Beberapa kemungkinan dalam peningkatan yang lebih baik, memilih untuk restyle dan beberapa evolusi selepas jualan hampir 1.9 juta kenderaan dalam kitaran hidup model generasi ketujuh. Generasi ketujuh Accord terus memenangi anugerah dan perbandingan, sambil mempertahankan nilai jual yang tertinggi dalam bidang yang sangat kompetitif. Puas dengan sesuatu yang merupakan tahap kepimpinan, Accord baru lagi mendorong batas-batas segmen dengan tujuan semula benchmark industri. Direka untuk memimpin dalam bidang nilai, kualiti dan kebolehpercayaan, Accord 2008 berinovasi dengan tahap baru peralatan standard keselamatan, termasuk revolusi Honda Keserasian dalam Advanced Kejuruteraan ™ struktur ACE tubuh ™ dan aplikasi pertama Accord 100-peratus Vehicle Stability Assist ™ (VSA ™) pada setiap model dan tingkat trim. Persekitaran kepimpinan ditunjukkan dengan menawarkan jajaran pertama dalam industri mesin 4-silinder dan 6 silinder yang memenuhi standard yang ketat pembebasan PZEV dan yang menawarkan versi baru teknologi VCM Honda yang membolehkan prestasi yang lebih kuat untuk wujud dengan bahan bakar yang baik Keputusan akhirnya adalah sebuah pakej yang roomier, lebih maju dan menyenangkan untuk memandu. Accord 2008 ciri-ciri enjin, 2.4-liter i-VTEC 4-silinder yang menghasilkan 177 tenaga kuda pada model LX dan 190 tenaga kuda pada semua model coupe dan sedan EX. A 268-tenaga kuda, 3.5-liter i-VTEC V-6 mesin sedia, memaparkan Variable Cylinder Management (VCM) untuk meningkatkan kecekapan bahan bakar. Ringkasnya, generasi kelapan Accord lebih kuat, halus dan cekap dari sebelumnya.



























































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































1 comment:

  1. Posisinya dimana ya? Apakah bisa kerja sama dengan bengkel kami yaitu Bengkel Mobil Klasik Antik Mohon bisa hubungi kami via telpon atau email. Trims

    ReplyDelete