iklan

Monday, February 13, 2012

ERA ENJIN HONDA-CIVIC MODEL

CVCC bermakna pembakaran pusaran Kompaun terkawal.




 
Enjin CVCC dibuat pada tahun 1975. Ditawarkan sebagai enjin Civic standard, enjin 53 kuasa kuda CVCC untuk 1488 cc dan mempunyai reka bentuk kepala yang menggalakkan pembakaran yang lebih bersih, cekap. Reka bentuk CVCC untuk keperluan penukar bermangkin atau bahan api tanpa plumbum untuk memenuhi piawaian pelepasan asapnya. (Hampir setiap pasaran kereta lain di Amerika Syarikat bagi tahun ini menjalani perubahan untuk menghabiskan pemangkin dan keperluan untuk menggunakan hanya bahan api tanpa plumbum.) Oleh kerana pelepasan piawaian di California agak ketat, hanya CVCC Civic boleh didapati di negeri tersebut. Kotak gear manual lima kelajuan disediakan, seperti yang dilakukan gerabak stesen Sivik (hanya dengan enjin CVCC).




Sebuah enjin CVCC mempunyai kepala silinder khas. CVCC menggunakan kebuk pembakaran caj berstrata. Satu campuran pembakaran berstrata kaya di palam pencucuh dan lebih ramping di bahagian utama kebuk pembakaran. Campurannya mudah dinyalakan oleh palam pencucuh dan api awal akan menyalakan campuran baki yang lebih mantap. CVCC menggunakan ruang pra-pembakaran yang kira-kira saiz bidaan dari 1. Karburator CVCC adalah sebenarnya dua carburetors dalam satu. Bahagian suapan kebuk pembakaran utama dan suapan bahagian ruang pra-pembakaran. Campuran di dalam ruang pra-pembakaran dinyalakan. "Lubang api" di dalam ruang pra-pembakaran membolehkan nyalaan pra-pembakaran untuk meniup merentasi kebuk pembakaran biasa dan menyalakan campuran tersebut.

 
Bagaimana untuk mengenal pasti CVCC:

-1500cc enjin, ditetapkan ED1

-Hos untuk penapis udara pergi ke fender sebelah pemandu.

-2,17 "Panjang peningkatan dalam Fenders depan untuk menampung enjin CVCC yang lebih besar

Pam-Air di sebelah pemandu belakang dan alternator di bahagian depan

-3 stereng (sama ada kayu butiran atau hitam)

-5 Kelajuan CVCC

-Hood mempunyai jenis senduk bolong perpecahan di hadapan perisai angin pada model kemudian.

Tupang Belakang menetas & model coupe lurus dan sama seperti reka bentuk ke hadapan. Seperti 1200 model mempunyai satu pendakap bentuk U bawah.

HONDA CIVIC 1980-1983



Civic 1980-1983 dengan bentuk yang lebih sudut, kuasa enjin telah meningkat, dan dimensi yang lebih besar dalam semua model. Bes roda kini diukur 88,6 inci (2,250 mm) untuk hatchback ("sedan") dan 91,3 inci (2319 ​​mm) untuk wagon. Enjin Civic datang dalam aliran silang dan reka bentuk CVCC yang bergantung kepada pasaran dijual diasaskan kepada 1335 cc ("1300") enjin CVCC yang dibuat 55 hp (41 kW), manakala cc 1488 ("1500") enjin CVCC yang dihasilkan 67 hp (50 kW). Tiga transmisi telah ditawarkan: manual empat kelajuan (pada model asas), manual lima kelajuan dan automatik tiga kelajuan.

No comments:

Post a Comment